9.27.2010

Rintihan & Doa Seorang Hamba

Ya Allah...

Aku adalah hambaMu yang sangat lemah...
Aku tahu ni'matMu padaku tak terhitung banyaknya...
Aku mengerti ganjaran besar menanti buat mereka yang bersyukur...
Aku sedar seksa pedih buat mereka yang kufur...

Namun, sekadar tahu tak mampu membawa diri ini ditempatkan disisi rasulMu di syurga nanti...
Ramai yang tahu tempat mereka di neraka...

Ya Alllah, aku pohon padaMu ya Allah,
Tempatkanlah aku di sisi rasulMu ya Allah,
Peliharalah diri ini dari segala amalan yang menjerumuskan aku ke dalam seksa apiMu ya Allah,

Allahumma nawwir qulubana binuri hidayatik, kama nawwartal Ardha binurisy syamsik, abadan, abada birahmatika ya Arhamar Rahimin.....

Ya Allah terangilah hati-hati kami ini dengan cahaya hidayahMu
seperti Engkau terangi dunia ini dengan cahaya matahariMu
buat selama-lamanya dengan rahmatMu
Wahai Pengasih paling mengasihani antara semua pengasih...

Tempatkanlah aku di sisi rasulullah SAW...

No comments:

Post a Comment